De la iubire la …singuratate!

by

Sentimentul puternic de singuratate difera de la un om la altul. El este bazat pe perceptia noastra de cat de “uniti” suntem cu ceilalti. Aceasta explica cum ne putem simti singuri chiar si intr-o multime.

Buna seara prieteni!

Se spune ca o padure sau cativa copaci inspira mereu un sentiment de singuratate. Astazi am incercat sa vad daca intr-adevar este adevarat acest lucru si am facut o plimbare intr-un parc situat la margine de oras. Eu cred ca natura ne alunga starea de monotonie, singuratate, dar mai ales atunci cand este primavara parca iti pare a fi cea mai buna prietena a ta si te poti confesa cu incredere stand intr-un parc pe o banca si meditand la framantarile, gandurile si dorintele tale.
In general oamenii se indragostesc primavara pentru ca atunci cand natura prinde viata dupa multe luni de hibernare, acestia sunt insetati de iubire si plimbarile prin parcuri leaga multe prietenii.
Mircea Eliade definea singuratatea ca fiind starea spirituală în care ne naştem, acea stare naturală şi adevărată. Cu timpul o uităm, ne maturizăm şi devine din ce în ce mai străină. Uneori, o regăsim, dar acum ne speriem, căci am devenit străini faţă de ea. Acum fugim de ea, deşi ar trebui să o căutăm din nou, căci numai prin ea putem spera a găsi adevărul.
Nu m-am simtit deloc singur alaturi de niste copaci care la prima vedere par a suferi si ei ca iarna se prelungeste mai mult decat ii este permis.

Sa nu incercam sa consideram padurea ca un loc unde putem sa ne ascundem de problemele sufletesti caci facem o mare greseala. Atunci cand pasesti in mediul ei trebuie sa ai un suflet curat altfel risti sa te pierzi in marea de copaci si nu vei mai gasi niciodata calea de iesire. Singuratatea nu este un sentiment care are puterea sa domine o intreaga padure caci daca ar fi altfel nici pasarile nu ar mai canta atat de frumos stand pe ramurelele pomilor.
Singuratatea este o stare pe care o persoana o poate simti chiar si atunci cand se afla in mijlocul unei multimi. Desi nu este o boala in sensul adevarat al cuvantului, sunt foarte multe persoane care sufera de singuratate. Si eu am suferit astazi de singuratate dar atunci cand am pasit in mijlocul unei mici paduri mi-am dat seama ca nu aveam nicio sansa sa scap de acest sentiment care m-a cuprins. Sunt putini cei care fac diferenta intre sentimentul de singuratate si izolarea sociala. A fi inconjurat de familie si de prieteni si a fi sustinut si incurajat in actiunile pe care ti le propui te ajuta sa te consideri o persoana valoroasa si utila celor din jur. Singuratatea nu face discriminare; ataca pe oricine, oriunde, aparent fara motive bine stabilite. Pe mine m-a atacat dis de dimineata dar acum spre seara, am reusit sa scap de ea. A fost ceva de moment si este foarte important ca nu a reusit sa ma domine. Acum imi dau seama ca pana la urma a fost benefica iesirea mea in mijlocul …padurii caci aceasta mi-a redat pofta de a socializa. Deja mi-au venit multe idei dintr-o data si am mare dispozitie sa vorbesc cu cineva. Voi suna un prieten probabil nu inainte de a va ura o saptamana placuta !!

2 Răspunsuri to “De la iubire la …singuratate!”

  1. ana Says:

    foarte frumos

  2. cosmin Says:

    Salutare Anutzo! Scuze ca ti-am raspuns destul de tarziu la comentariul tau vis a vis de articolul de mai sus. Pai ce sa zic, sper ca nu te regasesti si tu in randurile mele. Chiar daca nu ne place, de multe ori suferim de singuratate numai ca trebuie sa avem puterea sa o luam iar de la capat. Poate totusi are si sunguratatea partea ei buna! Te pup si te mai astept prin zona.

Lasă un răspuns

