Ultimul Banutz!!

by

Intr-o minunata zi de 22 februarie cand dinou avem un cod galben de ninsori, domnul Base face un anunt cu care spera el, sa socheze o tara intreaga. Acesta marturiseste in fata reporterilor ca tot ministerul de interne este corupt numai ca pana la urma cred ca tot el a ramas socat deoarece populatia acestei tari cunoastea foarte bine problema de la interne. Toti care am trecut granita intr-un autocar am contribuit pentru domnii vamesi la celebra taxa de trecere a frontierei, toti care am avut probleme cu circulatia in calitate de conducatori auto ne-am rezolvat problemele printr-o intelegere cu domnul politist si tot …toti am deschis usa unui functionar din ministerul de interne cu ajutorul capului, cand am avut nevoie sa obtinem un document. Si eu am contribuit la dezvoltarea unui prost obicei acela de a mai adauga un zero in dreptul retributiei unui angajat al MAI. De ceva vreme insa am renuntat a mai practica acest „sport” si chiar daca imi rezolv mai greu problemele personale, macar am constiinta impacata ca nu mai sunt printre acele persoane care incurajeaza spaga in tarisoara noastra.

Buna seara prieteni!

Daca intr-o tara civilizata este considerat un lucru normal sa primesti si ultimul cent atunci cand ti se da restul dupa ce iti achiti cumparaturile facute la un market, in schimb la noi este o rusine sa ridici de pe tejghea un ban cu care practic nu mai poti sa cumperi nimic, dar este al tau si normal ar fi ca sa-l introduci in portofelul propriu. Ne-am obisnuit sa dispretuim banii si in general monedele cu valoare foarte scazuta chiar daca mereu ne plangem ca vantul sufla foarte puternic prin buzunarele noastre. Nu ma consider o persoana cu arici in buzunar dar totusi cred ca trebuie sa fim mai chibzuiti atunci cand distribuim banii pentru nevoile personale caci multi au facut avere strangand din ….buci si punand leut peste leut. Aceasta grandomanie care o purtam in creier fata de niste biete monede fara valoare foarte mare, nu ne face decat sa credem in sinea noastra ca pe moment am savarsit o fapta extraordinara in clipa cand rostim urmatoarea fraza:
– Vai da se poate, pastrati restul , si asa ma deranjeaza prin portofel caci nu am unde sa-l depozitez!
Un lucru foarte bun ar fi ca sa reinventam celebrele pusculite de pe timpul lui nea’ Ceasca si sa vedeti atunci cand reusiti sa umpleti un astfel de mini seif, ce bucurosi veti fi chiar daca nu o sa strangeti o suma foarte mare. Eu imi aduc aminte cu drag de vremurile copilariei cand parintii ma trimiteau la cumparaturi iar din restul care imi ramanea, o parte mergea in pusculita mea. Din cand in cand reuseam sa imi achizitionez cate o jucarie de care ma bucuram foarte mult. O singura data am facut exceptie de la regula si m-am dus la aprozarul de langa locuinta mea unde cu doi pumni de monede am reusit sa imi cumpar un sac de pufuleti cu ajutorul caruia am scapat pentru o perioada de celebra ciorba de amiazi.
Chiar daca nu au trecut multi ani de la ultima reforma monetara din patria noastra, incet , incet ne indreptam dinou spre o devalorizare a monedei nationale si pentru a afectua niste plati la utilitati, avem nevoie de buzunare mai adanci caci bacnotele sunt tot mai multe. La acest lucru contribuie din plin si domniile ce conduc societatiile care presteaza servicii catre populatie deoarece acestia nu uita sa ne aminteasca lunar ca din cauza cresterii a barilului de petrol pe piata mondiala, mereu trebuie sa ajusteze preturile gazului, curentului( de parca, curentul se fabrica din benzina), alimentelor etc.
Incet dar sigur, pamantul se scufunda si probabil este necesar ca statele lumii sa investeasca foarte mult in stiinta, poate pana la urma cineva va veni cu vreo idee despre cum vom putea sa traim in conditii normale pe o alta planeta caci se pare ca ne paste o criza mondiala foarte puternica asta si din cauza ca populatia globului se va dubla in urmatorii ani iar resursele de hrana vor fi tot mai limitate.
Deocamdata in orasul unde nu se intampla nimic este liniste si pace.

2 Răspunsuri to “Ultimul Banutz!!”

  1. ildyqo Says:

    La mUlti Ani!!!!!!!!!!1

  2. cosmin Says:

    Multumesc Ildy pentru urare

Lasă un răspuns

