Construim , construim !

by

Balada angajatilor model

Imi place munca, bani de-ar fi
s-aduc in firma zi de zi
Imi place sefu ‘ cel mai tare!
Si sefii lui, pe fiecare..

Iubesc biroul, ce-i pe el ,
Concediul nu-l iubesc de fel !
Mobila gri plina de praf ,
Hirtiile crescute vraf .

De munca mea sunt fericit ,
Nimic atita n-am iubit .
Iubesc computerul fereastra
Cu scafirlia lui albastra

Iubesc sedintele mai lungi
Cind am in creier cifre, dungi
Iubesc va spun acu ‘ din nou
Sa stau o viata la birou!

Imi place munca , as munci
Mai mult in fiecare zi
Nu vreau salariu nu vreau prima
Mi-ajunge-o critica pe luna…

Nu vreau nimic decit un pat
Linga pc-ul meu cel drag
Sa pot munci aci non-stop
Pina se urca firma-n top!

Nu vreau nimic nici daca mor
Doar sa ma puie pe birou
Si sa ma-ngroape-ntre dosare
Ca pe Eminovici in mare….

Buna seara prieteni !
S-au cam invatat sefii nostri sa scoata untul din noi fara a trimite din plamanii lor un jet de aer printre dintisori ,care sa suiere un multumesc asa tras de par. De fapt oricat de bun ai fi , la sefu’ in birou intri cu ideile tale si iesi cu ale lui.
Din fericire pentru mine , in ultima perioada de timp , am avut un sef model care a tinut mereu cont de parerile mele astfel armonia a fost la ea acasa.
Incepusem un serial despre constructii cu cateva zile inainte de sarbatorile de iarna dar pe care l-am abandonat pentru ca am avut alte subiecte de discutat . Acum a sosit vremea sa public un nou episod unde voi vorbi despre executarea si finisarea peretilor de rigips.

Am criticat mereu gandirea oamenilor care incearca sa oblige executantul unei astfel de lucrari, sa faca economie de materiale in speranta ca la final, costul unui perete sau tavan de rigips sa fie unul acceptabil stiindu-se faptul ca in ciuda perioadei de crize din tara noastra , materialele de constructii nu s-au ieftinit deloc.
Pana la urma tind sa cred ca pentru a duce la bun sfarsit un astfel de proiect necesita o experienta destul de vasta in domeniu si numai un artist desavarsit poate executa tot felul de forme din gips presat.
Pentru realizarea scheletului unui tavan sau a unui perete de rigips este interzis sa se foloseasca lemn deoarece acesta in timp se poate stramba si totodata pot aparea fisuri la imbinarile placilor de rigips. Am intalnit si cazuri unde oamenii s-au incapatanat sa inlocuiasca lemnul cu profile de metal argumentand ca in SUA de cand lumea si pamantul pentru realizarea structurii de rezistenta, se intrebuinteaza material lemnos.
Acestia uita sa precizeze faptul ca inainte de a achizitiona un profil lemnos , el trece prin mai multe operatii de tratare chimica astfel nu se deterioreza in timp. Eu raman la pararea ca metalul este cea mai buna solutie , findca vom ajuta si natura pentru ca avem nevoie de paduri .
In general , in zonele rurale , tavanele caselor sunt foarte prost realizate deoarece, pentru a nu afecta structura de rezistanta a cladirilor sau pentru a face economie de materiale, strabunii nostri nu au turnat placa de ciment intre camere si podul casei. Astfel le-a fost mai simplu sa bata niste scanduri pe care sa prinda niste trestie cu lut sau mai stiu eu ce. Din acest motiv cand cineva vrea sa execute un tavan de rigips este necesar ca structura acestuia sa fie cat mai solida. Sunt fel si fel de metode de realizare a cadrului metalic. Nu ma apuc acum sa va fac schite caci cred ca oricum o mare parte din voi, nu veti intelege mare lucru din desenele mele.
Astfel, am sa trec peste acest subiect si in continuare voi vorbi despre finisaje.
Dupa aplicarea placilor de rigips pe scheletul metalic, este necesar rostuirea acestora cu un glet special dar inainte de a executa operatia, nu uitati de aplicarea unei plase pe imbinarile placilor. Ea este utila pentru ca in viitor sa nu apara fisuri care sa deranjeze estetica unui tavan sau a unui perete.


Pentru o mai buna rezistenta a tavanului recomand tuturor gletuirea in intregime a suprafetei. Multi evita sa faca acest lucru, ori din nepricepere, ori din economie de materiale. Un alt avantaj al aplicarii gletului pe toata portiunea este acela ca la final nu se mai vad imbinarile placilor ce pot aparea dupa o perioada de timp cand vopseaua se invecheste.

Cam atat pentru seara aceasta. Pe curand !

Lasă un răspuns

