Obiceiuri romanesti ! Special pentru domnul Petre !

by

Este un fapt îmbucurător că ne preocupă comportamentul corect, fie şi în ce priveşte raportarea noastră la nişte fiinţe precum animalele.Există fără îndoială,oameni care iubesc animalele. Niciodata nu am inteles de ce trebuie sa sacrificam o gaina sau un porc pentru a ne hrani deoarece sunt si alte alimente comestibile care poate ne-ar prelungi viata deoarece acestea nu dauneaza organismului uman. Traditia poporului roman „ne obliga ” sa consumam carneturi pline de grasimi caci asta faceau si strabunii nostri , asta trebuie sa facem si noi. Deci , vom manca in continuare gratare, mititei , pulpe , aripioare indiferent de urmarile acestora asupra fizicului nostru.

Odata cu sosirea anotimpului invernal se activeaza si ritualul taierii porcului . Se spune ca in noaptea de Ignat porcii viseaza daca vor fi sau nu taiati sau viseaza cutit, ceea ce constituie un semn ca vor fi sacrificati. In unele zone, porcul se taie chiar in ajunul Craciunului. Anul acesta nu am respectat data din calendar si am participat impreuna cu familia la sacrificarea unui biet animal nevinovat dar pana la urma destul de util pentru a hrani gurile a mai multor persoane. Inca de cand eram copil nu mi-a placut deloc sa asist la uciderea animalului astfel ca si de data aceasta m-am ascuns pe unde am putut pana s-a sfarsit ritualul sacrificarii.

Fiind domesticit in urma cu aproximativ 9.000 de ani, porcul de casa este, alaturi de caine, unul din cei mai vechi companioni ai omului. Porcii sunt mamifere, ceea ce inseamna ca femelele nasc pui vii si ii hranesc cu lapte.

In desfasurarea obiceiului sacrificarii porcului, se respectau anumite conditii de timp si spatiu. Sacrificiul nu poate fi inceput inainte de ivirea zorilor si nici nu poate depasi apusul soarelui. El trebuie sa aiba loc pe lumina, intrucat numai lumina poate tine la distanta, prin puterea ei arzatoare, spiritele malefice, ce-ar incerca sa anuleze virtutile sacrificiului. Totodata, locul ales pentru taierea porcului este supus unui ritual de purificare, fiind tamaiat si stropit cu agheasma sau cu apa neinceputa, pentru a indeparta duhurile necurate.

La bucatarie ,doamnele abia asteapta sa se apunce de preparat carnatii ! Pana una alta au decis sa participe la o sedinta foto.

Afara , meseriasii pregateau bietul animal pentru transare.

La razboi …inapoi , la placinte ,inainte ! M-am retras intr-un colt impreuna cu prietenul mei Miki in asteptarea primului ospat .

Intre timp am asistat si la o lupta intre doi pintenati !

Si ca totul sa fie si mai frumos , la un moment dat a inceput sa ninga ca-n povesti !

Unii chiar s-au minunat foarte tare de acest lucru !

Dintr-un porc mare a ramas doar un porc mic …adica o codita !

Am dedicat acest articol si lui Petre deoarece este un adevarat carnivor . Ce zici Ionele, Iti trimit pe e-mail niste mamaliguta cu carnita proaspata si cu doi , trei gogosari murati ?

Intrun tarziu si prietenul meu Miki a facut pace cu dusmanul si s-a imprietenit cu el .

Dupa un ospat pe cinste , bucataresele si-au intrat in rol cu adevarat si au inceput sa pregateasca carnatii , cartabosii , tobele , etc !

Incet dar sigur , zapada se asternea peste tinuturile noastre !

Pana si masina ne-a zambit smechereste !

La un moment dat a trebuit sa dau si eu o mana de ajutor pentru ca incepusem sa imi atrag antipatii in jurul meu.

Iata ce am realizat intr-o ora de munca .

Cam asta a fost istoria unei zile de decembrie. Stiu ca multi romani iubesc acest ritual al sacrificarii animalelor cu rat in preajma sarbatorilor de iarna. Chiar daca am folosit un mod mai sadic , sper ca le-am mai alinat dorul de casa.

Pe curand !

6 Răspunsuri to “Obiceiuri romanesti ! Special pentru domnul Petre !”

  1. petre Says:

    hmmm…Cosminoiule imi curge din gura…m-ai ranit tare cu pozele astea!!!trimite-mi un porc sa-l tai aici in fata blocului ,cred ca ma aresteaza astia…oricum cred ca tu ai fost cu rachiu ca iti cam stralucesc ochii :)))).frumos acasa

  2. cosmin Says:

    Ba,stiu un loc de unde ti-as putea procura un porc dar sunt multi si imi este greu sa aleg. Apropos,am mai tras si cate un rachiut dar m-am gandit si la tine si am baut unul si in cinstea ta.L-am facut fiert sa fie si mai bun

  3. Nico Says:

    Cosminoiuleeeee,noua trimite-ne pe Atlassib ceva,nu pe mail!!! Valeuuu!Mai bine nu ma uitam la poze! Care apropo…sunt tare frumoase !🙂

  4. cosmin Says:

    Cea mai tare campanie „Afara cu porcii din tara ” se deruleaza in aceste zile la un post de radio. V-aş trimite la toti cate o bucata ,poate asa reusim sa curatam tara de porci.

  5. Nico Says:

    Asta ascult de azi dimineata!Europa Fm e postul nostru de radio preferat!🙂

  6. cosmin Says:

    Urmarerte continoarea campaniei pe blog de bloc !

Lasă un răspuns

