Un nou serial pe blog de bloc !

by

Incepand de astazi voi inaugura un nou serial pe blog de bloc despre meseria de constructor si implicatiile ei. Probabil cea mai veche indeletnicire din lume este prostitutia dar si cea de constructor dateaza din vechi stramosi caci la un moment dat doamnele care isi satisfaceau doritorii de senzatii tari au inceput sa fie mai pretentioase si nu mai mergea asa direct pe iarba caci ploaia, soarele , frigul ..etc , au inceput sa dea o stare de disconfort clientilor si astfel barlogurile sau grotele erau la mare cautare.

Cu 10 000 de ani in urma, Pamintul era inca invadat de gheata.Cauza ? Glaciatiunea cuaternara, inceputa acum 1.6 milioane de ani. Se estimeaza ca aceasta stare persista si astazi, desi gheturile s-au retras acum citeva mii de ani. Probabil unii au incercat sa isi construiasca adaposturi cu ajutorul apei in stare solida dar ma indoiesc ca acestea au fost eficiente. Dezvoltarea marilor, sau marii civilizatii umane a fost intirziata de „incidentul” turnului Babel, insa nicidecum oprita. Misterele care le caracterizeaza sunt de aceeasi natura: constructiile „imposibile” . Cele mai cunoscute dintre acestea sunt fara indoiala piramidele Egiptene, in special Marea Piramida atribuita faraonului Keops/Khufu. S-a presupus chiar ca celelalte doua (ale lui Kefren si Mikerinos) sunt copii ale Marii Piramide, neputind-o insa egala nici ca dimensiuni, sau ca precizie pe de-o parte si nici ca vechime, pe de alta parte. Initial, constructia ei si a Sfinxului a fost plasata in jurul anului 2500 i.e.n, deci acum 4500 de ani.
Intre timp au mai aparut si alte constructii imposibile dar din alte puncte de vedere cum ar fi Casa Poporului din Bucuresti.
Asa ca sa sar din lac in put pot spune ca in vremurile noastre peste 50 % din populatie a tinut sau tine macar odata in viata in mana o mistrie si un ciocan. Asta nu inseamna ca oricine umbla pe strada cu respectivele unelte aruncate intr-o galeata inseamna ca este mare constructor. Fiecare meserie implica unele cunostinte de baza in domeniul respectiv si fara ele risti sa iti atragi antipatii in jurul tau atunci cand incerci sa realizezi un proiect care la inceput pare o joaca de copii.Din acest motiv nu trebuie subestimat frizerul , brutarul , gunoierul …etc, caci si acestia sunt oameni care trebuie sa existe si sa practice aceste meserii astfel am umbla toti cu plete pana la fundulet , am manca numai mamaliga in loc de paine si in jurul nostru ar misuna sobolani printre gunoaie.
Eu am ales sa construiesc si sa renovez locuinte deoarece viata in Romania te obliga sa te adaptezi la cerintele societatii astfel ca din mecanic masini si utilaje cu diploma, m-am transformat in zidar , faiantar, parchetist, electrician .etc !
Din pacate traim momente cand „rahatul „este materie de baza caci din el se face bici si uneori chiar si pocneste ! Cam asta se cere in general pe piata romaneasca de catre cei ce vor sa isi ridice o locuinta. Nu ii invinovatesc pe oamenii care au aceste idei deoarece in vremuri de criza orice investitie prost calculata poate fi un esec usturator cu implicatii majore in urmatoarea perioada de timp. Astfel , eu ii sfatuiesc pe cei care dispun de un fond de investitii sa isi calculeze foarte bine bugetul caci pe parcursul ridicarii unei case acesta se poate mari considerabil din cauza unor probleme aparute din senin
Astazi , in primul episod nu am sa abordez o meserie anume ci doar vreau sa va povestesc despre niste reguli generale care trebuie sa le aveti bine intiparite in minte atunci cand vreti sa primiti in curtea dumneavoastra pe cineva care va va executa o lucrare in domeniul constructilor.
Aspectul fizic sau conformaţia corporala a indivizilor şi particularitaţile lor de structura psihica, respectiv de conduita sociala conteaza sau nu pentru dumneavoastra ? Sunteti sigur de alegerea persoanei potrivite dupa numai cateva clipe de consultari ?
Regretatul Florian Pitis avea un vers celebru … „Nu conteaza cat de lung am parul , principalul este cum gandesc ! Cat adevar si cata minciuna exista in aceasta propozitie numai cel de sus stie , cert este ca o persoana bine educata si foarte serioasa in tot ceea ce face , chiar nu conteaza ca podoaba sa capilara depaseste limitele admise atata timp cat acesta nu se impiedica in propria-i blana. Totodata cel ce iti dezvirgineaza locuinta cu mahoarca in coltul gurii inseamna ca modestia si bunul simt al lui sunt la niste limite care nu fac cinste omului. Aceste personaje din pacate se gasesc intr-un numar foarte mare pe segmentul despre care povestesc astazi si ca o metoda de a contracara fenomenul „omul cu mahoarca ” puteti utiliza expresia „omul sfinteste(impute) locul ” poate astfel veti dobandi un real succes.
Primii ani de ucenicie in domeniul constructiilor i-am efectuat pe meleaguri natale dupa care am luat si eu drumul strainatatii pentru a ma mai perfectiona.Daca am reusit sau nu asta timpul o poate dovedi dar la reintoarcerea mea acasa am reusit sa imi implementez in caputul meu niste reguli elementare de bun simt care mi-au fost de mare ajutor in relatia client-executantul lucrarii (nu stiu de ce dar imi vine greu sa folosesc cuvantul meserias…la mare moda in tara noastra ).
Deocamdata ma opresc aici cu acest articol caci am senzatia ca devin plictisitor cu cat scriu mai multe randuri. Zilele urmatoare am sa continui acest serial si totodata voi incerca sa abordez prima ramura din domeniul constructiilor , cea a zidirii unui perete.
Pe curand !

Acum am sa merg la o pescuita cateva ore pe lacurile din zona Fagarasului caci astazi avem dezlegare la peste si deseara vreau sa savurez ceva bun facut pe gratar stropit cu putin vin alb !
Totusi , la multi ani Romania , la multi ani tuturor romanilor cu ocazia zilei nationale de maine.

2 Răspunsuri to “Un nou serial pe blog de bloc !”

  1. Lucian Nistor Gramada Says:

    Cata dreptate ai cu ‘meseriasii’. Dar sa sti ca de multe ori am senzatia ca acesti clienti care apeleaza la cei mentionati anterior isi merita soarta pentru a aprecia pe viitor profesionalismul, sau poate exista o doza de masochism romanesc transcedental care in combinatie cu manelizarea dau o reactie in lant numita: starea actuala a societatii romanesti. P.S. Cred ca nici Tolstoi nici Dostoievski nu scriau intr-o zi cat ai scris tu azi pe blog. Stima !

  2. Cosmin Says:

    Ieri am fost in vânâ (cum spun fotbalistii) si am scris mai mult ca de obicei pe blog.Din pacate astazi sarbatoresc ziua nationala prin munca!

Lasă un răspuns

