Fericire in rate .

by

Intr-o zi mi-am luat inima-n dinti si am pasit intr-o biserica , lucru pe care nu il mai facusem de multa vreme. Sa intamplat asta acum cativa ani .Pentru mine era un mister credinta ortodoxa si vroiam neaparat sa cunosc tainele ei mai ales ca pana la acea data nu stiam prea mare lucru despre ea. Si uite asa am inceput sa merg tot mai des la biserica pana intr-o zi cand un batranel care ii raspundea preotului de la strana , m-a chemat langa dansul sa ii dau o mana de ajutor caci acesta se afla la o varsta la care cititul era un lucru foarte dificil pentru el. Astfel cu ajutorul lui „tata Lita ” caci asa se chema viitorul meu dascal de religie , am reusit pe parcursul a doi ani si jumatate sa imi conturez cateva idei despre ce inseamna credinta in Dumnezeu . Imi aduc aminte cu drag cand nu lipseam de la nicio slujba pe parcursul unei saptamani si tare mandru mai eram de acest lucru. Imi facusem noi prieteni care fiecare cu cate un sfat au reusit sa ma comvinga ca cel mai mult conteaza sa fi aproape de cel de sus prin tot ceea ce faci pe acest pamant. Si tare bine mai era, aveam o viata linistita de familie si ma multumeam cu ce aveam la momentul respectiv. Intr-o zi l-am intrebat pe parintele care slujea la biserica unde eu mergeam , de ce asa dintr-o data aceasta dragoste a mea fata de Dumezeu.El mi-a raspuns astfel;
Nu exista varsta la care sa iti intorci fata catre credinta , fiecare are o anumita chemare fata de biserica si tot ce reprezinta ea, eu atunci am avut-o si din fericire a fost la o varsta la care am reusit sa inteleg multe lucruri care pana in acel moment erau cel putin pentru mine , niste intrebari fara raspuns.

Si cand totul parea adevarat ,tot asa de surprinzator cum a venit aceasta chemare a lui Dumnezeu catre mine sa ma intorc cu fata spre dansul , asa a si plecat . Goana dupa un trai mai bun implica si mai putin timp liber astfel ca in momentul de fata linistea mea sufleteasca a disparut si alte activitati au acum prioritate in viata mea . Nu numai Dumnezeu ci si tot ce inseamna credinta a disparut si doar rugaciunile care le mai rostesc in gand dimineata inainte de inceperea unei noi zi , imi mai aduc aminte de clipele frumoase de altadata. Am gresit , stiu asta dar inca nu reusesc sa descopar unde s-a produs acea ruptura si deocamdata navighez pe o apa care nu are tarm ! Nu stiu daca voi mai avea sansa vreodata in aceasta viata sa ma intorc acolo unde mi-am petrecut cele mai frumoase clipe din viata mea de pana acum. Imi pare nespus de rau ca multi oameni nu reusesc sa inteleaga tainele credintei si aleg alte drumuri in viata .
Poate de vina sunt si cei ce conduc destinele bisericii , chiar si preotii care prin faptele lor dau impresia unei nesigurante a omului de rand in al indruma pe acesta sa participe macar la Sfanta Liturghie . Nu stiu , nu sunt eu in masura sa dau aceste explicatii sau sfaturi , probabil acea chemare pe care am avut-o eu la un moment dat ,o vor avea si altii si sper ca macar jumatate dintre ei sa ramana alaturi de Dumnezeu caci in zilele noastre avem nevoie de multa minte limpede pentru a trece peste toate obstacolele care le intalnim pe parcursul vietii.
Zilele trecute Dumnezeu mi-a oferit sansa sa botez un copilas si tare mandru mai sunt de acest lucru.
Nasul este pãrintele sufletesc al celui nou botezat. Prin botez el devine rudã duhovniceascã si povãtuitor spre Hristos al finului sãu, având o mare datorie fatã de acesta. Adicã sã-l supravegheze cum creste în credintã, dacã este adus regulat la biserica, dacã stie rugãciuni, dacã se spovedeste si se împãrtãseste cât mai des si dacã pãrintii lui trupesti îi dau educatie crestineascã. Apoi însusi nasul trebue sã-l sfãtuiascã mereu pe calea credintei, sã-i dea cãrti sfinte, sã-l ducã pe la biserici si mãnãstiri si sã poarte grijã de el toatã viata. Orice nas de botez, trebuie sã fie un bun crestin ortodox, sã fie om de bisericã, cu viatã duhovniceascã exemplarã si sã fie cununat. Nu stiu daca indeplinesc aceste calitati dar am sa incerc sa o indrum pe micuta Ania ( acesta este numele copilasului botezat ) spre o viata crestina .

Lasă un răspuns

