Vesnicia s-a nascut la sat !

by

Nu intamplator am ales subiectul de astazi. De multa vreme ma framanta un lucru ;
Trebuie sa fi mandru sau sa iti fie rusine pentru ca esti taran ? Eu stiu raspunsul si va spun sincer ca as fi mandru sa imi zica cineva ca sunt un taran . Vremurile s-au schimbat si copiii din ziua de astazi nu mai merg in camp sa isi ajute parintii pentru ca le este rusine . Eu , recunosc ca niciodata nu mi-a placut agricultura si din fericire parintii mei au inteles acest lucru dar am compensat prin alte munci.
Ma intreb, ce-ar fi fost daca in ’45 istoria si-ar fi urmat cursul ante si interbelic. Daca comunismul n-ar fi venit peste noi, purtat de tancurile sovietice. Daca nemtii s-ar fi retras in liniste si ne-ar fi lasat in pace … Daca nu ne-am fi nascut pe acest pamant … Smile!
Cred ca am fi ramas tarani in proportie de 80%. Romanul nu s-ar fi rupt de sat. Nu stiu daca ati observat, pentru roman satul reprezinta un fel de stup, iar el, precum albina, se intoarce de fiecare data. Oriunde s-ar duce in lume, el nu se aseaza acolo, ci aduna bani sa-si ridice gospodarie acasa. In tarile apusului oamenii au plecat la oras cu cateva sute de ani in urma, odata cu marea revolutie industriala. La noi fenomenul ar fi fost acelasi, putin intarziat, pastrand satul ca nucleu pentru „escapadele” economice.

Pentru ca acest blog este infratit cu alt blog ce reprezinta Sambata de Jos ( locul unde mi-am petrecut o mare parte din copilarie ) si care este administrat de celebrul Lawrence Musat , om de baza in blocul 8a , din cand in cand mai public articole despre tinuturile Sambetene mai ales ca in general serviciul meu se desfasoara in zona respectiva.
Astazi am sa il prezint pe cel mai celebru tamplar din Tara Fagarasului , in persoana domnului Sorin Suteu din satul Sambata de Jos.

4 Răspunsuri to “Vesnicia s-a nascut la sat !”

  1. lawrence Says:

    Ce tare se vede si Lessie in spate, cum vine cu urechile in vant !

  2. Magda Says:

    N-ai asteptat sa faci si tu poza asta dupa ce fac curat in atelier…………

  3. cosmin Says:

    Lessie cu Dulau …. nu prea rimeaza ! Nu .. Lawrence , ce zici ?

  4. cosmin Says:

    Oricum nu se prea vede daca este mizerie sau nu in atelier caci nici poza nu e prea clara.

Lasă un răspuns

