Turcia .

by

Intr-o dimineata de toamna tarzie ma trezesc cu un amic la usa. Acesta imi propune sa merg in Turcia pentru a incerca sa obtin niste bani din vanzarea unor produse . De fapt era un sport national in acele vremuri ( anul 1994) , bisnitareala. Ieseam din comunism si treceam la democratie . Unii au inteles aceste lucruri foarte usor si si-au rotunjit veniturile din tot felul de mici tranzactii cu obiecte incepand de la cesti de cafea , arcuri de autobuze pana la celebrii rulmenti care aveau o mare cautare pe piata turceasca. Normal ca si pe mine ma tenta o excursie peste hotare mai ales ca Ceusescu nu ne prea oferise aceasta posibilitate. Daca unii au ales Iugoslavia iar altii Ungaria , eu m-am decis pana la urma sa merg in Turcia . Si uite asa m-am trezit intr-o buna zi in unul din celebrele autobuze care duceau calatorii prin satele din Tara Fagarasului numai ca de data aceasta alta era destinatia. Binenteles ca a fost o aventura care din fericire am incheiat-o cu bine deoarece nu putine au fost peripetiile prin care am trecut.
Fumul de la teava de esapament care se simtea foarte tare in incinta autobuzului , curentul de aer ce patrundea printre usiile vechi si viteza enorma cu care ne deplasam ( peste 60 de km la ora ! ) nu ne-a impiedicat sa renuntam la aceasta calatorie . Dupa mai mult de 20 de ore de asteptare la granita romano -bulgara am patruns pe teritoriul vecinilor nostri de la sud si prima impresie care mi-a lasat-o Bulgaria a fost una de saracie crunta si multa mizerie. Totusi am sperat ca odata ajunsi in Turcia lucrurile se vor schimba mult in bine dar din pacate doar pe jumatate s-a intamplat acest lucru. Imi amintesc si acum un Istambul plin de romanasi care vindeau tot felul de porcarii doar , doar obtin niste banuti din care sa isi cumpere un lant de aur sau o geaca de piele , lucruri la mare moda in acele vremuri. Ca popor nu pot sa spun ca m-au incantat foarte tare turcii deoarece in general musulmanii au alt stil de viata fata de al nostru si cum eu veneam dintr-o tara unde abia se instaura democratia , mi se parea ciudat tot ce intalneam pe straziile capitalei Turciei.Ar fi multe de povestit dar mai mult va plictisesc cu aceste randuri , una peste alta pe mine nu m-a impresionat cu nimic aceasta tara.
In zilele noastre foarte multi romani aleg sa isi petreaca vacantele in Antalya , o statiune care dupa spusele unora se ridica la rangul de lux. Sotia mea a fost intr-o mini vacanta pe aceste meleaguri de unde mai jos am sa va ofer si cateva imagini nu inainte de a face o prezentare asa pe scurt a tarii in care Gheorghe Hagi a facut istorie.

Republica Turcia este o ţară întinsă pe două continente. 97% din suprafaţa ţării se află în Asia (Anatolia) şi 3% Europa (peninsula Balcanică). Turcia are graniţe cu opt ţări: Grecia şi Bulgaria la nord-vest; Georgia, Armenia şi Azerbaidjan la nord-est; Iran (Persia) la est; şi Irak şi Siria la sud. Turcia este o republică democratică, laică, constituţională al cărei sistem politic a fost stabilit în 1923. Turcia este un stat membru al ONU, NATO, OSCE, OECD, OIC şi Consiliul Europei. În octombrie 2005 Uniunea Europeană a deschis negocierile de aderare cu Ankara.
Strâmtoarea Bosfor care separă Asia de sud-vest de Europa de sud-est se află în Turcia. Anatolia e situată între Marea Neagră la nord şi Marea Mediterană la sud, cu Marea Egee şi Marea Marmara la vest. Unii geografi consideră Turcia ca o parte a Europei datorită anumitor caracteristici culturale, politice şi istorice. Datorită poziţiei sale geografice între Europa şi Asia şi între trei mări, Turcia a fost o răscruce istorică, patria şi câmpul de luptă a mai multor mari civilizaţii şi un centru de comerţ.

Cam atat pentru acum . Voi reveni cu alte fotografii in articolele viitoare.

Lasă un răspuns

