Stiri colorate ….pe blog de bloc !

by


Este marti 27 aprilie si deja ne apropiem de mijlocul acestei saptamani. In tara tuturor posibilitatilor in fiecare zi se intampla tot felul de chestii care mai de care mai colorate . Departe de lumea mondena sau cea politica , eu imi desfasor activitatea zilnica calatorind prin Tara Fagarasului . Zilele acestea am ajuns pe meleagurile satului Dejani situat la poalele muntilor Fagaras . Intr-o atmosfera infiorator de linistita unde si un vant tras de un fluture care a iesit sa dea o tura prin campul plin de flori poate fi un motiv de panica ,imi voi desfasura activitatea cel putin trei saptamani de acum inainte. Doar drumul plin de gropi care traverseaza satul si injuraturile unui sofer grabit ce tocmai a poposit cu masina lui de fite intr-unul din craterele din carosabil mai fac ca atmosfera sa nu devina plictisitoare.
Nu exista sat din Tara Fagarasului care sa nu posede o istorie a sa astfel ca nici Dejaniul nu face exceptie de la regula. Aici s-au nascut mari personalitati si la propriu si la figurat cum ar fi nenea Dobrin ( actualmente locatar al blocului 8a ), fam Lepsa din care face parte si cumnatul meu dar si un om mare iubitor de animale si pasari exotice din colectia caruia v-am prezentat intr-un articol zilele trecute un exemplar de paun de o rara frumusete.Numele ecestuia din urma este Poparad ( cunoscut si pentru ca el detine un chiosc alimentar in spatele blocului nostru).Este de amintit faptul ca Dejaniul in partea sa superioara detine o zona turistica care dupa parerea mea este cea mai frumoasa din Tara Fagarasului nu pentru multitudinea de cabane situate pe acest teren ci pentru faptul ca deschiderea vaii confera o priveliste magnifica , crestele muntiilor putand fi zarite aproape din toate punctele geografice .Binenteles ca si aici au aparut fitosii cu vilele lor impunatoare care mai de care mai grandioase si daca s-ar masura omenia in metrii patrati detinuti de acestia atunci cu siguranta am avea … alde Pintea , alde Barsa , alde Guseila (Dumnezeu sa il odihneasca caci nu mai este printre noi de vreo doi ani ),cei mai buni oameni din lume numai ca lucrurile nu stau chiar asa. Am uitat sa il amintesc printre celebritatile zonei pe Jan … cel mai tare moldovean care detine si el un mic palat pe meleaguri Dejene .Cu toate acestea , drumul care face legatura intre comuna Recea si Valea Dejaniului este cel mai naspa din tot judetul exeptandu-l pe cel ce leaga Sercaia de Hoghiz care cu adevarat poate fi numit ca fiind unul al groazei. Se pare ca personalitatile amintite mai sus nu sunt deranjate de calitatea asfaltului probabil si din cauza ca masinile lor sunt de bani grei , majoritatea facand parte din categoria celor pentru terenuri accidentate astfel se explica lipsa lor de reactie.
Pentru cei credinciosi , Valea Dejaniului gazduieste o frumoasa manastire ce poarta hramul Acoperamantul Maicii Domnului.Atestata inainte de 1700, mentionata intr-o Conscriptie din 1748 alaturi de alte 12 manastiri din districtul Fagarasului; distrusa de generalul Bucow in 1761.
Pictura in fresca probabil dateaza dinaintea demolarii.Biserica actuala rectitorita de credinciosii satului Dejani si din imprejurimi pe vatra celei vechi, cu fundatii inca evidente.
Paraclisul si un altar deschis pentru slujbele de hram si de vara.
Cam acestea ar fi reperele unei zone pe care o recomand tuturor iubitorilor de drumetii montane.

Astazi , la intoarcerea spre casa am avut un vis frumos;
Oare ce ar fi ca atunci cand ajung acasa sa gasesc o alta civilizatie , una normala , fara sa am surprize de genul ….controlorul din tren , avea fata de ren !………. vanzatoarea de la alimentara avea o privire de acreala !… usa de la bloc sa fie un soc ! …etc .
Visul s-a implinit doar pe jumate si chiar credeam cand am vazut porumbeii pe marginea drumului ca ma aflu in piata San Marco din Venetia unde aceste vietati convietuiesc impreuna cu oamenii fara ca cineva dintre acestia sa le deranjeze.

Colegul meu cu care imparteam spatiul din masina mi-a dat o palma peste cap cerandu-mi sa nu mai visez cu ochii deschisi , neuitand sa imi aminteasca sa mai las naibii fitele de fost vizitator al spatiului UE si sa revin la realitate. Atunci mi-am dat seama ca de fapt pasarile despre care aminteam in randurile de mai inainte de fapt dadeau o mana de ajutor celor de la primarie in a curata trotuarele de cojiile semintelor scuipate cu ura si indarjire de baietii de cartier la o poveste de seara in care s-a fluierat de zor la orice trufanda in mini jup ce le-a trecut prin apropiere .Cu siguranta s-a comentat si despre ultimele cumparaturi de fite facute de apropiati de-ai lor , gen telefoane mobile , calculatoare sau plasme. Si uite asa v-am spus povestea mea , una plina de culoare si culori !
Hai ca ne vedem si maine seara , deci nu disperati , voi fi aici pentru voi si mai ales pentru placerea de a asterne cateva randuri pe care sa le dezbat impreuna cu toti admiratorii acestui blog. Ne vedem , da ?
Noapte buna !

Lasă un răspuns

