Probleme si iar probleme !

by

Reprezentanţii asociaţiilor de proprietari au participat ieri la o întâlnire cu şefii Apă Canal Sibiu, Salco şi Ecoterm, dar şi cu primarul Făgăraşului. Scopul discuţiilor a fost aducerea la cunoştinţă a problemelor cu care se confruntă făgărăşenii în ceea ce priveşte serviciile prestate de operatorii de apă, salubritate şi energie termică. Deocamdata nu se stie nimic despre rezultatul acestor intalniri. Oricum , de cand apa a trecut in subordinea celor de la Sibiu nu s-a constatat vreo imbunatatire a calitatii serviciilor oferite de aceasta institutie.
Vorbeam intr-un articol cu ceva timp in urma despre posibilitatea de a cladi o afacere rentabila in zona noastra . Dupa cum bine stiti ,industria fagaraseana este la pamant si doar cateva sectoare inca mai supravietuiesc din colosii industriali mosteniti de la regimul trecut . Astfel , pentru zona noastra au ramas foarte putine oferte pentru locuri de munca . Totusi , unii au reusit sa se descurce foarte bine facand comert cu alcool caci romanul este un mare consumator al acestei licori care dauneaza grav ….societatii !
Chiar in apropierea locuintei mele am un bun exemplu despre cum au reusit in aceasta afacere doua familii.
Pacat ca nu am imagini in care sa va arat cum aratau aceste cladiri mai demult.. Aici functioneaza doua crasme de foarte multi ani. Bravo lor , au stiut cum sa se descurce si sa isi rotunjeasca veniturile.
Marlanul de Romania a aparut si la Fagaras de ceva vreme s-au era de la inceputul existentei acestei localitati si eu nu am stiut.Acum are front de lucru caci oamenii care isi strang din greu banuti pentru a-si izola termic locuinta ii ofera acestui personaj negativ front de lucru pentru desfasurarea activitatii sale .
Cu cativa ani in urma , cand inca lucram intr-o fabrica , aveam un coleg de breasla care de cate ori intra in vestiarul unde ne schimbam , scria ce ii venea in cap pe peretii incaperii. Intr-o zi mi-a venit ideea sa scriu si eu cateva randuri astfel ca la intrarea in vestiar pe o bucatica de perete neatinsa inca de colegul meu am scris urmatoarea propozitie:
– Atentie ! Aici este un bun loc pentru a lovi zidul cu capul !
Nu stiu ce sa intamplat dar de atunci tovarasul nostru care picta zidurile a renuntat la a mai mazgali peretii. . Din pacate nu l-am intrebat ce la determinat sa renunte la pasiunea lui caci poate aflam un leac numai bun cu care sa combatem marlanul de Romania sa nu mai rupa izolatia de pe zidurile cladirilor din orasul nostru.
Acum sa trec la alt subiect. Romanii sunt un popor de oameni culti. Acum ca unii se ascund sa demonstreze acest lucru este problema lor.Totusi mai sunt si persoane ce vor cu tot dinadinsul sa citeasca ceva chiar daca de multe ori lucrurile aflate in preajma lui dauneaza grav lecturii. Pe mine m-a surprins domnul din imaginea de mai jos care citea nestingherit un articol dintrun ziar central si am sa va spun si de ce.
Oare daca trebuia sa intoarca pagina pentru a termina de lecturat acel articol, cum facea ? Cei ce calatoresc cu CFR-ul stiu bine ca mai mult de 5 minute nu ai voie sa stai pe fotolile sau scaunele compartimentelor deoarece din cauza aracetului de pe tapiteria acestora risti sa ramai lipit fara sa te mai poti misca. Acum, la domnul din imaginea de mai sus existau doua pericole;
Unu sa nu se mai poata misca si al doilea sa nu poata sa rasfoiasca ziarul stiti voi de ce. Si cand te gandesti ca de multe ori cand ma intorc de la munca intalnesc persoane care isi intind masa direct pe aceste tapiterie si mananca nestingheriti ca si cum nu ar fi existat ceva sa ii deranjeze. Oi fi eu mai sensibil …Mai sti ?
Acum cateva zile cineva mi-a imprumutat un almanah editat cu foarte multi ani in urma , undeva prin anii 38 . Astazi in sfarsit am reusit sa il citesc si chiar a fost destul de interesant ce am gasit in el.Am aflat cateva chestii pe care nu le stiam cum ar fi ;
Romania la acea vreme avea in jur de 18 milioane de locuitori.Viteza maxima care o putea atinge un tren cu abur era de 138 km la ora iar cel electric ajungea pana la 180 km la ora. Cand te gandesti ca in zilele noastre sunt vise aceste cifre deoarece nu cred ca exista linie ferata unde sa poti atinge aceste valori ,iti vine sa spui ca atunci era mai dezvoltat CFR-ul decat acum.
Iata si cateva reclame din vremurile acelea


Cam atat pentru astazi. Ne vedem maine dimineata pe blog de bloc !

3 Răspunsuri to “Probleme si iar probleme !”

  1. Laurentiu Says:

    Corect, ca nu existau avioane de linie, si se calatorea in USA cu vaporul in 7 zile. Foarte tare !

  2. marciu ana maria Says:

    auzi mai COZMINOIULE…… insasasi ca sunt femeie MAI si sunt fffoorrte stroooong. oka?

  3. cosmin Says:

    Oare ce ai face Laure daca ai pierde vaporul de Sighiu care vine laFagaras ? Ai lua taromul de Mandra ? Sau te trimiti pe e-mail pe adresa mea !
    pentru doamna Ana am o mica intrebare : daca tot o dai cu insasasi ia zi sase sasi in sase saci …repede , repede fara sa te baibai !

Lasă un răspuns

